De digitale transformatie van Muller Textiel

Als bedrijf is Muller Textiel continu bezig met het vernieuwen van de collectie. Maar hoe transformeer je een bedrijf met verschillende productgroepen? Muller Textiel ging op zoek naar een partner om de transformatie te maken naar een digitaal bedrijf en koos voor One Value.

De behoefte aan het aanbrengen van structuur en het maken van strategische keuzes bracht Muller Textiel ertoe om de samenwerking met ons aan te gaan.

De digitale transformatie van Muller Textiel

Wij helpen Muller Textiel met hun digitale transformatie. Zo hebben we geholpen met het verbeteren van de inrichting van hun ERP systeem (Exact Online). Daarnaast hebben we verschillende extensies gemaakt, zodat orders met gemak in Exact kunnen worden geïmporteerd.

Sinds november 2021 zijn we bij Muller Textiel bezig met de implementatie van het WMS-systeem (Warehouse Management Systeem) Bizbloqs. Tijdens gesprekken met Muller Textiel kwamen we achter allerlei behoeftes die in de organisatie leefden. Met het WMS-systeem hebben we de processen in het magazijn van Muller Textiel geoptimaliseerd. Zo bepaalt het systeem zelf de ideale looproute bij het orderpicken, wordt er data verzameld over snellopende artikelen en worden vrachtbrieven automatisch gegenereerd.

Voor Muller Textiel werken we op een Agile methode, waarin we in verschillende kleine iteraties nieuwe processen en verbeteringen toevoegen aan het systeem. In september 2022 zijn we live gegaan met een groot gedeelte van het WMS-systeem. De aankomende maanden zullen we verbeteringen en aanvullende processen doorvoeren.

Hoe zetten wij een project op?

Om te beginnen spelen de huidige en gewenste situatie een grote rol. Bij het opzetten van een project beginnen we met een GAP analyse. Een GAP analyse ontstaat wanneer het niet mogelijk is om binnen de deadline de doelstelling te verwezenlijken. Voor veel organisaties is een GAP analyse een nuttig vertrekpunt, omdat er helder wordt wat er nog moet gebeuren om de digitale transformatie optimaal uit te voeren.

Vervolgens gaan we aan de slag met user stories. Een user story is een kort verhaal dat beknopt verteld wat een gebruiker wil. Een user story draagt bij aan de richting van het te ontwikkelen project. Hoe wil de eindgebruiker met een systeem kunnen werken en waar moet het systeem allemaal aan voldoen? Op basis van de GAP analyse en user stories bepalen we wat er gedaan moet worden en hoe we de processen gaan inrichten.

Met behulp van de scope gaan we aan de slag met de implementatie. We gaan aan de gang met het implementeren van digitale technologieën en processen ter ondersteuning van belangrijke bedrijfsactiviteiten. Daarnaast geven we training aan de medewerkers om aan de gang te gaan met de nieuwe digitale transformatie. Zo staan we naast Muller Textiel om te helpen de uiteindelijke afnemers op de beste manier van dienst te zijn. Nu je duidelijk hebt waar een digitale transformatie toe kan leiden, kan het echte werk beginnen. Wil je graag meer weten over onze diensten? Lees dan hier verder: ERP implementatie en business optimalisatie.